Telefonszám: +36-70-314-4958 vagy +36-70-310-1201. Email: info@humaninnov.hu

Környezetvédelem alternatív közlekedési eszközökkel

Segway

Környezetünk megóvása fontos. A nagyobb városokban egyre nagyobb a szmog, sőt, Budapesten többször is rendeltek el szmogriadót, ami a városba beengedhető járművek károsanyag-kibocsátás szerinti korlátozását jelenti.
Magyarul, ha nem elég „zöld” az autónk, akkor nem közlekedhetünk a városban.

Szmog

Egyre nagyobb gondot okoz a szmog világszerte

Hál’ istennek ilyen még nem sűrűn fordul elő, de ha nem cselekszünk, akkor akár napi rutinná is válhat.
A fák ültetésén és az aeroszolok használatának mellőzésén kívül is tehetünk valamit az ügy érdekében, mégpedig alternatív közlekedési eszközök használatával.
Az újonnan megépült 4-es metró is vonzó alternatíva lehet, de most nem térnék ki a tömegközlekedésre.

Az alábbi eszközök leginkább akkor jöhetnek jól, ha egyedül utazunk, de általában a legtöbb ember egyedül ül az autóban, és araszol a dugóban.
És valljuk be, nincs is annál idegesítőbb, amikor hosszú-hosszú órákat kell eltöltenünk értelmetlen várakozással.

Jöjjön tehát pár alternatíva, amivel egyszerűbben, és a környezetvédelemre is odafigyelve közlekedhetünk.
Pár éve nagyon népszerűek voltak a rollerek. Kicsik, kompaktak, az ember csak legurul az első vonat- vagy buszállomásig, a városban újra előveszi, majd viszonylag gyorsan (a gyalogláshoz képest) el tud jutni szinte bárhová.
Léteznek elektromos meghajtású rollerek is, ezek megspórolják nekünk a hajtás nehézségeit, cserébe a hordozásuk több erőt vesz igénybe, lévén nehezebbek, mint a hagyományos társaik.

A bátrabbak még télen sem válnak meg kétkerekű kedvencüktől

Talán még sosem voltak ennyire népszerűek a biciklik, mint most, szinte már divatosnak számít azzal járni, ráadásul még a környezetet is óvjuk.
Az állam és a különböző önkormányzatok igyekeznek egyre jobban a biciklisek kedvében járni többek között különböző KRESZ-módosításokkal és bicikli utak építésével.
Rengeteg biciklis kiegészítő közül válogathatunk, vannak ruhadarabok, amelyek megkönnyítik a használatot a hidegebb hónapokban, akadnak telefonos tartók, hogy menet közben se maradjunk le semmiről, illetve a navigációt is használhatjuk ilyen módon, hogy biztosan meg is érkezzünk oda, ahova elindultunk.
Biciklikből is találunk elektromos meghajtásúakat, ezek is hasznosak lehetnek, mivel nem növelik a szmog mennyiségét, mint egy robogó, mégis könnyedén és agilisan mozoghatunk vele a forgalomban.
Ha lemerülnek, ugyanúgy hajthatjuk őket pedállal is, ilyenkor viszont számolnunk kell az akkumulátor és a motor miatt megnövekedett súllyal.

A fentiek nagyon is vonzó alternatívák lehetnek, ha lejjebb akarjuk szorítani a környezetszennyezést és szeretünk mozogni.
De mi van akkor, ha kevesebb energiát szeretnénk felhasználni saját magunk cipelésére, és mellette még jól is akarjuk magunkat érezni?

környezetvédelem_segway_párizs

Segway túra Párizsban, az Eiffel-toronynál. Gyalogosként közlekedhetünk, csak sokkal gyorsabban.

Akkor sem vagyunk bajban, ugyanis van még egy lehetőségünk: a Segway.
Főleg Amerikában nagyon népszerű, de Európában is populáris, és nálunk is egyre többen használják.
Népszerűségét az egyszerűségének köszönheti. Csak arra dőlünk, amerre menni szeretnénk, a többit megoldja ez az okos szerkezet.
Az elején nagyon fura érzés, de aki kipróbálta, azt alig lehetett utána leszedni róla.
Teljesen elektromos működésű, így a környezetszennyezés miatt sem kell aggódnunk.
Mivel ennyire népszerű Amerikában, ezért rengeteg kiegészítőt lehet hozzá találni, de gyárilag is van olyan változat, amelyen egy kis tárolódoboz és egy telefontartó kapott helyet.
Gondoljunk bele, milyen hasznos lehet külföldön, városnézés alkalmával a különböző nevezetességek leírását az okostelefonunkon nézni, miközben a Segway-jel gurulunk.

Előnye ennek az ügyes szerkezetnek, hogy a szállításáról nem kell gondoskodni, mint az előzőeknek, mivel szinte mindenhova eljuthatunk vele.
Még akkor sem kell aggódnunk, ha nem aszfaltozott úton szeretnénk vele haladni, ugyanis létezik kifejezetten terepre készített változata, ami sokkal masszívabb építésű, és vastagabb terepgumikat is kapott.

Mint látható, lehetőségeink vannak bőven.
Ha egyszerűt, ha divatosat keresünk, vagy ha a csúcsmodern technológia hoz minket lázba, könnyen megtalálhatjuk a leginkább hozzánk illő közlekedési eszközt.
Környezetünk megóvása fontos. Ráadásul egyre több jármű rója az útjainkat, így saját magunknak is időt és stresszt spórolunk, ha a városokban egyéb alternatív közlekedési formákat választunk.